Tomato, Tomatoe? Yeah riggght...

Eftersom jag skrev inlägget därnere, alldeles nyss, började jag tänka på bra böcker. Så för några månader sedan, googlade jag världens bästa bok, och resultatet blev Don Quijote. Okej, tänkte jag, och gick till bibblan o frågade om boken. Bibliotekskärringen var bara en ful, pissed-off kärring och typ nickade kort och gav mig boken.
Yesss, tänkte jag och hade världens högsta förhoppningar. När jag kom hem började jag läsa den... Alltså jag vill bara vrida tillbaka tiden, till den stunden och klappa mig själv på axeln av medlidsamhet. Det var den kukigaste, sämsta boken, jag någonsin, NÅGONSIN läst i mitt liv. Alltså jag trodde det var ett skämt. Den handlade om en kvinna och hennes hund och GUD VET VAD!!! Bokstavligen talat, jag tror inte ens Gud skulle fatta den om han läste den... Och om han har gjort det, så tycker jag synd om honom.
Iaf. Varje gång jag hörde orden "Don Quijote", började jag svettas. Det är lite som att säga att Gudfadern är den sämsta filmen gjort på år och dar (jag sa något sådant en gång, mest på skojj, fick en örfil). Och jag bara log och nickade och sa att "Visst, Don Quijote är bra", när ämnet togs upp.
 
Och som sagt, denna dag googlade jag den jäveln. Jag hade bara läst halva iofs, men det var mer än nog för mig att vilja ta livet av mig, även om jag var på en öde ö med Sawyer, Jack och Boone och det var den enda boken där... Ja, jag skulle döda mig själv, även om snyggingarna var där.

Iaf. Jag googlar, läser recensioner. Tror ni jag läste samma bok eller? Nej, jag läste en kuksugande bok av KATHY ACKER som ville att Don Quijote skulle vara en kvinna... Asså 1900-talets feminister, take a chill pill... Om du vill göra huvudrollen till en kvinna, gör ÅTMINSTONE BOKEN BRA. Alltså jag svär vid allt, jag fattade inte ett ord i den boken. Inte ett ord. Bara att hon hade en hund som pratade och typ någon prins som gjorde något.

Så nu kommer till den viktigaste frågan av de alla; Varför gav den kuksugande bibliotikarien mig den här boken som inte alls är känd? Vad hade hon emot mig? Varför kunde hon inte ge mig den klassiska Don Quijote som har mannen som huvudroll? Varför din hora, varför? För att du är inte en snygg bibliotikarie med glasögon som killar kommer till bibblan för att "låna böcker", men egentligen vill de glo på dig? Men ingen kille kommer, för du är ful och bitter och även om bra karma slår dåligt mot mig, så hoppas jag att du får dålig karma din jävla kärring.

Men slutet gott, allting gott, jag har kvar världens bästa bok att läsa...

Kommentarer
Postat av: Anonym

AHHAHAHHAHA stackars diana HAHHHAHA jag dör av garv ahahhaa

2008-12-14 @ 17:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback