Karma.. MhM

Folk snackar alltid om karma när de har gjort något bra. Jepp. En gång trodde jag på karma. Såklart var jag på väg att göra en god gärning. Iaf. Min hund hade rymt, så jag ba trallade runt hos alla grannar. Sen när jag fångade hunden så såg jag något hos grannarna. En blåmes hade fastnat i ett grönt nät. Fråga mig inte varför grannarna hade nätet, de hade säkert exostiska växter eller ngt. Iaf. Jag sprang hem och hämtade en sax, och klippte bort nätet. Jag hade just räddat fågeln från en säker död, typ att den skulle bli uppäten av en katt (säkert en av mina två katter, som jag hade förut). Jäveln hade nästlat in sig i fittnätet, så jag tog hem den. Jag ba yeess började operera på den du vet, som i Greys Anatomy kändes det som. I en halvtimme håller jag på med fågeln. Den var jättesöt och allt det där. Jag fästes vid den, men jag är inget odjur, så jag ska släppa kräket.
Jag öppnar dörren, säger hejdå till fågeln (kom ihåg, jag höll i den i en halvtimme, jag riskerade mitt eget liv för den, för jag kunde få fågelinfluensan eller något sånt).
Så öppnar jag handen, och den flyger iväg.
"Hejdå, lilla fågel" säger jag och vinkar. Du vet, sådär på slutet av en film, man hör vacker bakgrundsmusik och fågeln höjer sig i skyn mot den nedåtgående solen. Medan jag står där och vinkar, funderar jag på vilken snygg kille kommer vara min goda karma... då ser jag Det.
Vad hade den lilla fittan gjort?
Vad för "tack för att du räddade mitt liv, Diana"-tack hade horslampan gett mig?
Den lilla skiten hade bajsat i min hand. En liten fittfågel. Alltså, förstår ni? I risk för mitt eget liv, för att rädda en liten blåhora, så gör den sådär?
Karma... yeah right... Men... När jag tänker på saken... Jag gick aldrig till grannen och berättade att det var jag som klippte sönder nätet... Så blommorna är säkert döda... Men ändå... Jag fick bajs i handen, en katt därute kanske har dött av svält, några blommor har dött och grannen ska pröjsa en del för några blommor och ett nytt nät. Och allt detta, gjorde en liten blåmes.

Moralen i den här historien är, det spelar ingen roll hur liten du är, du kan fortfarande vara den största skithögen som finns.



Little Big Shit.


Kommentarer
Postat av: karro the queen

HAHAHAHA asså du e så skön

jag och deki hjälpte juh oxå dig när du hade fittfågeln vi har juh bilder hahahahaha

2008-06-25 @ 00:48:32
Postat av: Anonym

diana jag vet att jag kommenterat det här men du e sååå sjuk asså HAHAHHAHAA grannarna har nätet för att inte rådjur ska äta upp deras fula växter HAHAHHA :D

2008-12-14 @ 17:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback