Good Ol´ Times

Känner mig som en sån där kärring som sitter på en bänk och glor på ungdomar med konstiga kläder. Sen så ska man sucka och drömma sig bort i den gamla goda tiden. Som typ Thg, gymnasiet jag gick i. I min klass var typ alla bästisar (från min sida, men vi snackade säkert skit om varandra hela tiden), men shit vad vi bråkade alltså.
Om allt möjligt. Speciellt religion. Kommer ihåg när Alle, Johan, Jorge och jag började om det gamla, vanliga Ateism vs Kristendomen vs Islam.

Johan: Men det viktiga är att judar, kristna och muslimer tror alla på samma Gud. En Gud, som är likadan...
Jorge (avbryter): Alltså! Du kan inte räkna Gud!
Alle: Wtf? Vadå "inte räkna Gud?"
Jorge: Alltså. Gud är GUUUD! Den Store, Alltet. Man räknar inte Honom.
Johan, Alle och jag: Anywaaaay...
Så diskussionen fortsätter...
Jag: Men Johan har rätt... En Gud som...
Jorge: MEN VAFAN!!! Säg inte en Gud. Säg bara Gud.
Jag: Asså håll käften... EN Gud som...
Jorge: VAD FAN ÄR DET FEL PÅ DIG!? RÄKNA INTE GUD, SÄG INTE ETT GUD!
Jag: Hahaaa! Du sa ett Gud, man säger en!
Jorge: Va? Va? JAG SA INTE ETT GUD! JAG RÄKNAR INTE GUD!!!
Jag: Men du sa ett Gud...
Jorge: NEEEJ! JAG SA... JAG SA... ETT PRÄST!


HAHAHAHAHAHAHA! Skrattar bara av tanken alltså :D. Nostalgi-attack nummer ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback