Diana the Poet

Det här är en dikt som jag skrev när jag var 18 (för skolan, som om jag skulle skriva det på fritiden). Man hade uppgift i skolan att välja mellan en massa skit, och än idag undrar jag varför jag valde att skriva en dikt... Kanske rökte inte de där reggaekillarna bredvid mig på stationen cigaretter utan något annat... Jebiga. Jag skrev, fick MVG och läraren grät när hon läste den (påstod hon, men jag kände en svag arom av lök, så det kan lika gärna ha berott på det).

Iaf. Det handlar om en kvinna som har en man som misshandlar henne. Hon har 4-5 barn eller något sånt, med ena dottern försöker hon få bort mannen, men det slutar med att hon blir typ likadan eller något skit... WHATEVER här är den:


Behind The Mask


An unsecured girl,

Meets a man who treats her as a pearl,

With him she feels secure,

She doesn't know what inside him lure,

They two become one,

And in the beginning they have fun,

But soon the mask of the man falls apart,

And the girl sees the truth; it's the same man but with another heart,

This heart is cold and hard,

Just like his hands; she knows she has picked the wrong card

But it's too late; inside her a life grows,

She's has to be strong, she can't handle any more rows,

Before she was beautifully pale, now her skin has the rainbow colour,

Her body is one big scar,

That he opens often, without any reasons

Many years pass, 17 years and 68 seasons

Slap after slap her body takes,

And inside she shakes,

But now she shakes with rage,

By her side stands a child of a young age,

Together they get rid of the monster,

And hope he won't come back to her,

But his hits are still there,

Inside her, right in here

It's hard to forget, the bottle will help her

Yes, she is an alcoholic, she knows for sure,

She thinks she got rid of him,

But his shadow is always there, waiting for her to fall down with him...



Man lär sig från skolan ha? Det här är de "poetiska" meningarna jag använder idag...


Hej på dig din gay

Javisst min kvist

Tjenare zigenare

Of course my horse


Vackert va? Och vem sa att man blir klokare med åldern :)


Kommentarer
Postat av: Carolin

VAR MED OCH TÄVLA OM ETT HEMLIGT PAKET!

paketet har ett värde av 700 kronor

det är lätt att tävla, gör det här:
" rel="nofollow">http://cloettas.blogg.se/2009/january/tavling-tavling-tavling.html#*

2009-01-13 @ 03:01:28
URL: http://cloettas.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA asså den va jätte fin diana :d men de roliga e sååå inte din stil att skriva dikt hahaha GULLIG

2009-01-13 @ 21:16:04
Postat av: Mimi

kako si mi talentovana lr vafan de heter srcee!! röös när jag läste!!

miss you!! <3 // Mix

2009-01-14 @ 22:57:16
URL: http://jankovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback