R.I.P. Albert

En gång satt jag I ett flygplan vars resa skulle ta 2 timmar. Det är inte mycket, men såklart önskar man att man var en magiker som knäppte med fingrarna och man var framme direkt. Jaja, 2 timmar är inte alls så mycket.

Jag sitter längst fram och en ung flygvärd springer lite hit och dit. Efter tio minuter att vi har lyft, så står han framför mig och grabbar micken.

Han säger; "Ja, så att ni vet så har piloten satt gasen i botten och vi kommer inte landa som planerat... Sisådär en halvtimma tidigare kommer vi att landa!"

Min haka tappas till golvet så hårt att det borde ha skapat en turbulens.

Jag har lust att knäppa av mig bältet, ställa mig upp på stolen och slänga mig på flygvärden. Ta tag i honom och skaka honom, örfila honom och sen sparka ut honom från planet. Sen ska jag riva av en järnbatong och sparka in dörren till cockpiten och ta tag i pilot Teodor som sitter där och blir avsugen av en flygvärdinna.

Jag ska dra bak hans huvud och hota att slå in den om han inte svarar på min fråga;

Varför i kukhelvetetsfittigahorigamammaknullandes namn kör inte ni "gasen i botten" varenda jävla horgång? Varför?

Suger flygvärdinnan Anna-Lisa piloterna så sakta att ni inte ska sätta "gasen i botten", så att ni ska hinna att komma innan vi landar?

Får ni kanske tim-lön, så att ni ska köra så sakta som möjligt?

Eller när ni var unga och fula och finniga, och aldrig fick skolans hetaste brud Gloria, men hon sitter nu i planet och ni sitter där och flyger så sakta som möjligt för att spara tid, så att ni ska samla ihop er mod för att gå fram och fråga om hon vill gå på en bal med er?

Jag lovar er, om jag drogade ner all personal på flygplanet och tryckte den jävla "gasen i botten" från start till punkt, så skulle jag inte bli kallad för "Terroristen som ville komma fram snabbare" utan "Hjältinnan som såg till att Per och Lotta hann säga hejdå till sin döende farmor", "Hjältinnan som räddade Albert från en hjärtattack eftersom den kom 20 min efter landning, men han skulle ha dött i planet om inte hjältinnan tryckte "gasen i botten" eftersom då skulle han vara kvar i planet", "Hjältinnan som hjälpte 89-åriga damen Gunilla att hinna hem för att spela bingolotto".

Ja, jag är beroende av tid, men det blir som the Butterfly effect, tänk så mycket det skulle kunna ändra. Men om karma funkar, så hoppas jag att damen Gunilla är farmor till en av de här tröga piloterna, och om de körde lite snabbare så skulle Gunilla ha blivit mångmiljonär på Bingolotto, dött en vecka senare och lämnat arvet till pilot Gunvor.

Då är det slutet gott, allting gott, men det skulle de i och för sig aldrig ha fått reda på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback