Slumpination

 

Sommar 2005 så satt jag en kväll vid datorn. Klockan 2300 kommer Karro o hennes kompis hem.

Karro o Vanne; Diana, bangar du på att ta en sista minuten-resa?

Di; Nope.

Vi packar våra resväskor den kvällen, mest för skojs skull. Klockan 10 dagen efter är vi alla 3 i stan, och hittar biljetter till Spanien, Mallorca. Klockan 6. Samma dag.

Så vi sitter på planet och dagen efter däckar jag. Karro och Vanne spanar in i poolen, och ser en skitsnygg kille. De säger det till mig, och vi alla 3 spanar in SNYGGOT som talat perfekt amerikanska (och alla andra var irländare). Di, Ka o Va spanar in den här killen i 2 dagar, så när vi går ut och festar, så känner jag hur ngn knackar mig på axeln.

En kille vill dansa. Efter redan första dagen är man van med att skaka på huvudet, eftersom alla irländare raggar på allt som rör sig.

Jag vänder mig och Ka o Va tar tag i mig och skriker; FAN HÅLLER DU PÅ MED!?!?!? DET ÄR DEN SNYGGA KILLEN FRÅN POOLEN!

Jag formligen KUTAR in i dansgolvet och tar tag i honom och SHAKEAR LOOSSS för han var så snyyggg... Och det var så skönt att slippa höra irländsk dialekt!

Anywho... Han och jag försöker kyssa varandra, men mitt hår kommer i vägen... Så det blir lite pinsamt, så vi börjar prata istället.

Vi kommer fram till att vi båda är från Sverige. Båda är från Stockholm. Han är från Jakobsberg. Och på den tiden var Jakobsberg mitt andra hem. Och han kände min bästa killkompis och andra kompisar, fast vi aldrig hade hört talas om varandra (jag fick sedan reda på att han var extremt hatad av människor där).

Slump, va? Kan knappast säga att hur vi slutade ha kontakt inte var en slump.

Så den här killen och jag håller på i någon månad eller två, så kommer dagen då min familj och jag ska te Serbien i en vecka! Vi har 1 hund, 2 katter o 2 fiskar. Alla hade någonstans att vara, utom fiskarna. Så min bästis Johni i Jakobsberg skulle ta fiskarna! Jag packar ihop dem och åker... Men såklart är hästhuvudet försenad. Så jag ringer en kompis. Som softar med mig osv, så kommer en turkkille och börjar skojragga på oss. Han sitter med oss i en timme tills hästhuvudet kommer, och så åker jag te Serbien!

Mallorca-Killen och jag säger att vi hörs när jag kommer tillbaka... Jag kommer tillbaka, och jag hör inte av mig. Inte gör han det heller.

2 dagar senare fick jag reda på varför.

Min tjejkompis som var med mig den där dagen med fiskarna, kom hem sent en kväll. Medan hon går i centrum i Jakobsberg, hör hon hur någon springer fram till henne. Det är turkkillen. Han följer med henne till dörren, för att hon ska vara säker. Speciellt när det är några killar som går bakom.

Okej den här turken var skithögljudd och värsta skojaren. Så säger han till henne; SÅ VAR E DIN KOMPIS DIANA, HON SERBEN FRÅN ENSKEDE GÅRD!?!?!? FIXA HENNE ÅT MIG!

Hon skrattar, men hör hur killarna bakom är mycket närmare. Hon vänder sig om... Och det är Mallorca-killen. Som inte såg så glad ut.

Det där måste vara fanimig de största slumparna som har hänt haha :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback